Att hitta balans

Sitter på balkongen i solen!! Och njuter. Anton sover i vagnen, Vi har precis varit och fixat pass till lilleman, världens sötaste pass. Jag gick dit och tillbaka i det underbara vädret. Jag har aldrig tyckt om att gå om det inte varit i skogen eller att gå för att just ta en promenad men att gå för att ta sig från A till B har jag känt är drygt och slöseri med tid när det går så mycket snabbare att cykla men nu njuter jag av att gå ut och gå och jag behöver ta mig den tiden det tar. 


Jag är så stressad nu in bords för flytten och föräldraledigheten. Jag ska till jobb om två veckor och då ska jag skriva när jag kommer tillbaka. Vi får planera hur vi ska göra med det. Jerker har fått avdrag för semester denna månaden också fastän det var förra månaden vi åkte och han fick avdrag då, eller han fick tjönstledigt för han har ingen semester. Och mina föräldrardagar är inte godkända än vilket gör mig lite nervös om vi ska klara oss på en mindre bra lön. Men det går!

Vi har inte speciellt mycket planerat i veckan än men i morgon ska vi titta på huset!!! Så spännande!!! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0