Att sätta rimliga mål

Jag älskar ju som sagt min kropp och är nöjd med den som den är men jag vill även stärka den och försöka nå mitt mål om att gå ner i vikt inför nästa graviditet(om jag nu får turen att uppleva det igen). För tillfället käns det inte okej att skriva om träning och hälsa för folk ser svart. 


Men jag tänker inte hetsa ner i vikt, Jag tänker inte träna 2 pass om dagen 7 dagar i veckan. Jag tänker inte hoppa på någon diet eller bara dricka soppor rill varje måltid. Jag tänker däremot försöka få ihop en fungerande vardag med en livsstil som passar mig och min familj. 

För tillfället äter vi mycket färdigmat och framförallt mycket glass och godis. Det ska jag sluta med. Vi måste planera våra måltider och köpa hem ingredienser till maten. Det låter kanske inte så svårt men vi får inte ihop det för tillfället. Vi måste även bli bättre på att tvätta och städa så vi har mer tid till att till exempel träna. 

Mitt delmål för att motivera mig själv är att försöka komma i denna klänningen till ett kalas vi ska på i början av september. Eller jag kommer i den men jag kan inte röra mig. Det är ett ytligt mål men det fungerar för mig! 

Jag fick denna i födelsedagspresent för några år sedan av en av mina e bästa vänner. Men den här suttit tight om rumpan så nu äntligen är det dags
Det kanske även blir klackar till detta för första gången sedan graviditeten


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0