Att få ihop livet

I går när jag körde till jobb kände jag sån otrolig tacksamhet till livet. Jag älskar livet och älskar att leva. Jag har haft otroligt svårt att våga känna lycka och det är någonting jag jobbar med VARJE dag då jag är rädd att bakslagen blir så mycket större än om jag alltid är nedstämd. Jättekonstigt resonemang tycker jag nu men förr var det rimligt. Jag börjar väl bli vuxen och försöker vara positiv i alla situationer där det går. Även om jag misslyckas ibland.

Det var inte alls detta jag skulle skriva om haha jag skulle skriva om att det känns som vi börjar komma in i att jobba/vara föräldraledig/träna/laga mat/få ihop ekonomin. De pusselbitar vi känner måste förbättras är STÄDNING/TVÄTTEN och att träffa andra barn. Vi träffar folk minst 5av7 dagar i veckan men det är tyvärr sällan barn så vi diskuterar hur vi ska få till att träffa andra barn. 

Jag har dessutom lyckas få ner 7kg och det är så skönt. Jag har mer energi och kan röra mig på ett  helt annat sätt än förr. Nästa mål är 80kg till påsk. Är det ens möjligt? Vet ej men det får vi prova.fantastiskt väder idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0