Vardags tips

För några år sedan satte mamma upp en lapp på dörren till mitt rum där det stod "städat ger ro i själen". Bakom dörren låg det högar med kläder, skolböcker, datorer, gosedjur över allt och det var ett träningspass att ta sig fram till sängen. Då tyckte jag att citatet var tramsigt men igår morse när kag kommer ner till ett rent, nystädat hem så förstår jag det. Nu ÄLSKAR jag att ha rent och fint men lika mycket som jag älskar det, lika dålig är jag på att ha fet men kag blir bättre och bättre hela tiden. Nyss diskade jag tillexempwl stekgärnet innan jag började äta! Så skönt att bara kunna sätta in tallriken i diskmaskinen och sen är jag klar! Så det är dagens tips!


Ett annat tips är att blanda sweetchilli sås, havrecreamfresh och wokgrönsaker och ha som pastasås! 

Slängde ner några veganbullar också. Jag ska på läger hela helgen och har inte handlat så tog vad vi hade hemma! Tips två, rör ihop vad du har hemma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0