Ångest

Jag har inte uppdaterat på ett tag så jag för tillfället har väldigt mycket ångest. Jag får lätt ångestattacker och har fått det sedan jag var åtta år. Framför allt i samband med resor eller förändringar. Nu har det ju skett en stor förändring vilket skakar om min hjärna rejält. Det blir en ond cirkel där jag inte kan sova så jag trycker i mig socker för att piggna till vilket leder till mer ångest så går det runt sådär. 


Men jag har precis gjort yoga och det känns bra. Jag har börjat med   30 of yoga. Yoga with adriene. Jag har gjort flera av hennes pass tidigare och jag tycker hon är bra. Nu ska jag försöka sova och hoppas på en bättre dag rent mentalt i morgon. Hela helgen har spenderats med släkt och vänner, festival och musik så jag ska inte klaga. Jag har haft det fantastiskt men när det är mycket, även roliga saker, Så rinner bägaren över om det sipprat i vatten ett bra tag. 

Här hittar ni yoga passen. Prova! Ge det en chans!

För några år sedan hatade jag yoga och tyckte bara att det var långsamt trams. Nu har jag funnit det meditativa i den och glädjen i att lära känna min egen kropp. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0