Att känna sig mätt

Jag kämpar med att få en hälsosam livstil och en hälsosam relation till mat. För tillfället har jag inte det och mitt största problem är att inte lyssna på när magen säger att den är mätt. Det händer ganska ofta att jag i efterhand får ont i magen då jag ätit på tok för mycket för att jag var SUGEN. Eller för att jag känner att jag borde till exempel om jag blir bjuden på mat så känns det oartigt att inte ta en portion till för att visa uppskattning och bekräfta att jag tyckte om maten. Jag förstår egentligen inte hur en så naturlig sak som att  äta kan vara så otroligt laddat. På samma sätt som att jag inte slutar äta är det många som gör tvärt om. De bestämmer att de bara ska äta en portion och även om de är mer hungriga så står de fast vid sitt beslut och vägrar ta en macka en timme senare för de åt ju för inte så länge sedan. Ja detta blev ett flummigt inlägg och väldigt mycket språkliga fel men jag är trött och behöver sova. Jag ska googla lite på vegansk mat nu för de har jag snöar in mig på verkligen. Det ända är att jag känner att det är jobbigt att sluta äta ost. Annars klarar jag mig utan saker men just ost har jag i typ allt. Gratänger, på mackan, i sallad, halloumi osv och då bet jag inte hur bra det kommer gå men jag ger det en chans. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0