Kvalitet framför kvantitet

Träning har inte varit prio ett på listan nu på ett tag då jag har haft så fruktansvärt ont i magen och över livmodern så all min tid har gått åt att försöka orka göra någonting över huvud taget!

Men nu har smärtorna lagt sig lite så jag och Jerker bestämde oss för att ta en runda i skogen i går. Det som skulle vara en lugn promenad blev ett svettigt träningspass. Vi avvek från den vanliga stigen, hoppade över stora grenar, balanserade på spenar och fallna träd. Lekte knufflekar där en håller emot och den andra ska med all sin kraft putta den andra framför sig, och tvärt om att man ska dra den andra bakom sig, det blev lite armhävnigar på bänk, spurt i uppförsbacke, spring i trappor och avslutande jogg och rask promenad. Vi kom inte så långt men vi var trötta och svettiga efter ett intensivt pass och KUL hade vi, så har du svårt att hitta träningsmotivation, dra med en kompis ut i skogen och VÅGA LEKA!!

(skulle lag upp  detta i söndags men det blev klydd)





Träning ska vara kul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0