Lathet

Ett av de finaste Svenska orden jag vet, inte just för des betydelse utan för att det inte ser ut som ett svenskt ord...lathet...

I alla fall så har jag blivigt otroligt lat ! och jag hatar det ! På helgerna ligger jga för det mesta och latar mig och på veckodagarna är jag så trött på kvällen att jag inte orkar någonting! Jag är trött på att vara lat och nu ska jag tusan försöka mig på att börja träna igen jag tror fullt på att man orkar mer om man tränar för det vet jag själv att jag gör, orkar mer i skolan ocrkar med i vardagen och orkar mer på helgen :)

Det är 27 veckor kvar till studenten och om 27 veckor vill jag orka! jag vill vara nöjd med mig själv och jag vill orka hoppa runt hela dagen och vara sådär löjligt glad som man ska vara när man tar studenten!
ingen diet eller någonting sånt bara börja träna och kanske skippa att äta godis när jag egentligen inte är sugen och att äta ordentligt alltså alla målen man ska äta på en dag.

Nu till denna helgen!

I fredags hade den andra halvan av teaterklassen föreställning på sina monologer, på kvällen var det bio med matilda och nathalie, den nya Twilight aaah love it! hahah nathalie tappade sin tand i en godis haha så jäkla sjukt från ingen stans!

I Lördags var jag och Jerker hundvakter till Wilma, det är inte snällt att hon ska behöva vara ensam hemma på kvällen nu när det är mörkt plus att hon springer runt och skäller ibland så vi passade henne. Käkade tacos och såg film, sen kom Nathalie och Matilda utanför så vi snackade med dem och Wilma var överglad för hon hittat nya lekkamrater, Jerker stack och hämtade sina föräldrar och jag och tjejerna blev utelåsta i en timme och 40 minuter...Snälla som de är så stannade de kvar och snackade med mig tills Jerker kom hem, och det var till Wilmas glädje för hon lekte med matilda typ hela tiden, kan ju berätta att Wilma stod länge vid vattenskålen sen när vi kom in haha...

Idag har jag bara latat mig och sovit och latat mig och sovit och jag får spel på det!!

Vill försöka träna Måndag-Onsdag-Lördag eventuellt Tisdag-Torsdag-Söndag och jag ska även försöka använda min stegräknare och gå de 10 000 stegen man ska gå på en dag så om någon är sugen på att träna någon av de dagarna varav den första träningsdagen i veckan+helgdagen är gym och den i mitten är öppen för förslag, eller om någon är sugen på att ta lite promenader på kvällarna så är det bara att höra av sig! Alltid roligare att träna när man är fler !

Första passet är förhoppningsvis redan i morgon i Torup :)
Nu ska jag fixa mig för sängen, det är kaos på mitt rum får ta tag i det också någon dag när jag orkar ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0