Mammig.

Alltså det har varit värsta projektet att hitta kläder till dopet och jag vet inte hur jag ska göra håret. Jag tittar på andra i min ålder och känner mig så sjukt gammal och omodern. Jag känner mig så "mammig" alltså så som jag såg min egen mamma när jag var liten och andras mammor. När man sa en sån mammaklänning eller mormortrosor, farfarströja. Jag får panik av att inte känna mig ung! 


Jag är inte gammal bara för jag är mamma, jag är 23 år. Men det känns som jag ser ut som en 40 åring som försöker vara 20 jag vet inte det är en märklig känsla.

Idag ska jag i alla fall träffa Matilda och Nathalie! 

Jag vill ha lockigt hår på dopet men tycker som sagt att jag ser omodern ut haha. Alltså jag älskar läppstift tycker det är en så cool accessoar men jag tycker inte att jag passar i det och är hela tiden nojig att få det på tänderna.
Så bytte till ett mer naturligt trots att det andra är så mycket snyggare. Provade även en ny locktång. Eller jag köpte en till bröllopet med fem olika huvuden eller vad man ska säga. Använde det minsta idag och blev ändå nöjd. Det gav lite mer volym.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0