Att vara förkyld utan glass

God morgon! Idag är första dagen på babysim det är dock osäkert om vi kommer iväg. Har haft ont i halsen hela helgen och vaknade upp med järnhjälm nu på morgonen. Hoppas det går över när vi käkat frukost. Har en sprallig liten kille bredvid mig som förhoppningsvis skulle tycka det är så kul.


Jerker lade till en parentes i mitt godisförbud och det är att jag får äta min mammas kakor när hon bakat. Vi var där i helgen och käka brownies men förutom det har jag varit godisfri i en vecka. Vilket kanske inte låter som en utmaning men när jag är van att käka någon form av godis VARJE DAG så är det jobbigt att sluta. Kroppen söker efter socker, och att ha ont i halsen och inte äta glass var ganska jobbigt igår och jag ville skita i allting och köra ner och handla MEN det är precis så Jerker kommer känna om han ska sluta snusa så det är bara att bita ihop. 

Någonting som är ännu svårare är att inte pussa på min pluttis. Jag fattar ju att han antagligen blir smittad ändå eftersom jag är med honom 24h om dygnet men det känns ändå bättre i själen om jag inte utsätter honom med direkta bakterier. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0