Jag är fan cool

Haha jag svär i princip aldrig och det gjorde lite ont i mig att skriva rubriken men idag behövs en svordom för grym är jag! 


Jag har ju som nyårslöfte att våga mer och ta chanser tacka ja till möjligheter och leva lite extra. Jag gjorde en för mig otroligt modig sak i fjällen för två veckor sedan. Jag har åkt skidor sedan jag var åtta år gammal och i början ( de första tolv åren) var jag livrädd för att åka sittlift. Vi snackar om ångestattack och gråt. I år stod jag nere vid liften och väntade på resten av gänget och då tog jag möjligheten att utmana mig själv. Det var ingen kö alltså inte en ända människa i kö så jag slank in och åkte liften helt ensam. En 6 manna lift. Jag tyckte det var ganska häftigt.  

En annan cool grej var att jag idag badade i bikini. Jag var så nervös över hur jag skulle trivas med min kropp när bristningarna blev fler och fler. Jag trivdes ju som gravid. Och jag trivs efter åt också. Jag tycker att jag är din och jsg är stolt över min kropp. Jag duschade dessutom på badet. Naken. Det har också varit en sak som jag inte klarat av. Jsg körde även utan gps och hittade. Jsg har så sjukt dåligt lokalsinne men jag glömde telefonen hemma och det var också coolt av mig att köra ifrån den och bara lugn. 

Jag har utmanat mig själv redan i år och för många låter det löjligt men för mig är det sjukt stora steg. Jag handlade även med en vaken bebis utan att svettas plus plus puss till mig!! 

Sista bilden på mig med magen❤. Här hade jag inte sovit på flera dygn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0