3 januari 2016 mental och fysisk hälsa

Jag och min sambo har jobbat som bara den hela detta året. Vi köpte en lägenhet när jag fortfarande gick i skolan och jag ville inte ta studielån, vilket har gjort att vi nästan aldrig träffades. Vi har inte haft semester sedan februari och då höll jag på med examensarbetet så dessa lediga dagar under jul och nyår har varit guld värda. Vi har umgåtts väldigt mycket vilket jag älskar men det har varit så skönt de senaste nätterna när han somnat och jag varit pigg för då har jag kunnat ha egentid utan dåligt samvete. 

Inatt körde jag min bror hem, vi hade så mysigt med varma mackor och varm oboy men hans bil lade av när han kom till oss så jag körde genom hem. 

Sen!! Tände jag ljus i badrummet och körde ansiktsakrubb, bodyskrubb med handske och boll och hårinpackning och hela köret. Kroppslotion, ansiktskräm, fotkräm. Ny tandborste, tandtråd osv. Verkligen heela kroppen så välbehövt!!

Idag har jag fortsatt i min " ta hand om mig själv-anda" och gjorde yoga för första gången på månader! Då jag inte är jätteduktig följer jag en tjej på Youtube " yoga With Adriene". Jag älskar hennes videos och hon har en lättsam syn på yoga vilket jag älskar! Hon har precis startat ett 30 dagars yoga camp och första videon är uppe nu! 

Prova du med! Säg inte att du inte har tid! Det är 30 minuter och den tiden är du värd att spendera på dig själv!! 

https://youtu.be/AUJW1Kd4zik




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0