Ett år sedan sist

Jag gick precis in på bloggen för att skriva mina nyårslöften och insåg att det var ett år sedan jag var inne sist. På detta året har det hänt mycket! Jag har lärt mig locka håret haha vilket var en del av mitt nyårs löfte. Jag har inte fixat mig varje dag men jag har känt mig snyggare än någonsin då jag blev gravid i Januari och jag älskade min gravidkropp. Vi skrev papperna på ett nybyggt hus som ska bli klart nu sommaren 2017. Vi var på gran canaria i april när min pappa fyllde 50 år. Firade farfar som fyllde 80. Jag gifte mig med mannen i mitt liv den 30 juli och födde vår son den 13 oktober. Vi fick en kattunge i bröloppspresent. Det har varit underbart och händelserikt år. Jag ser fram emot 2017 med nya mål och utmaningar. 


Mål 1 är att fortsätta känna mig nöjd med mig själv i min efter graviditeten kropp.

Mål 2. Gå ner till 74kg till den 31 december 2017. Jag startade på 89kg innan graviditeten. Gick upp till 115 och är nu nere på 97. Vägning sker en gång i månaden. Den förste varje månad. Det viktiga är att jag känner mig stark och nöjd men jag vill ha ett mål och jag vill fullfölja det.

Mål 3. Vara den bästa mamman jag bara kan till vår Anton.

Mål 4. Vara den bästa frun jag kan till min man.

Mål 5. Börja träna igen 1 gång i veckan medan jag ammar sedan minst 2.

Mål 6. Njuta av min mammaledighet.

Mål 7. Bli bättre på att källsortera.

Mål 8. Äta mindre kött.

Mål 9. Våga leva varje minut och tacka ja till nya möjligheter även om de kan vara läskigt. 

Mål 10. Bli bättre på att städa och hålla i ordning. Var sak ska ha sin plats i det nya huset. Inte samla på oss massa onödigt skräp. Men jag ska börja redan nu i lägenheten och inte vänta tills vi flyttar.

Löfte. Då jag tjatar på min man att sluta snusa och min svägerska på att sluta röka kommer jag från och med 1 januari 2017 vara utan godis, glass och läsk i 365dagar. För att förstå svårigheten att ge upp en last och ett beroende.


Älskade hjörtat
Vår lilla Smilla som visade sig vara en kille och döptes om till Smille.
Sluttampen
Av alla kg jag gick upp var mycket vätska mina fötter var sjukt svullna
Jag fick bristningar från knäna upp över naveln.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0