14/6-12

Fetaste dagen i mitt liv än så länge. Jag hoppas att jag aldrig kommer glömma känslan när vi rusar ner för trappan för att springa ut den är obeskrivlig. Det kändes som jag vaknade från en dvala och bara "shit this is it" stunden jag längtat efter i sex år! STUDENTEN! JAG tar STUDENTEN!!! Det var sjukt och allt var så underbart! Jag älskar den dagen och blir helt bölig när jag ser studenter springa omkring. Bittra människor som kommenterar att studenten inte är någonting att fira då man tar steget ut i arbetslösheten. Visst det kanske är sant men vem tänker på det under studentdagen? Inte jag i alla fall! Det är det bästa med studenten! Känslan av frihet och att ALLT kan hända. Inte ha någon plan över huvudtaget, att få en dag där man kan skita fullständigt i "vad man vill bli när man blir stor" utan bara njuta av en fet fest!

Jag älskar som sagt studenten, kämpade som fasen i tre år för bra betyg då jag var extremt skoltrött och motiverade mig med att det är bättre att kämpa tre år än att ha gått tre år i skolan i onödan haha. Det märk att jag tappat gnistan lite då jag inte satsar högre än G på högskolan. Kanske blir ändring efter sommaren men tror inte det ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0