ofattbart

Satt och kollade igenom facebook och såg att en vän delat denna artikeln.

Tårarna rann när jag läste den och jag trodde jag skulle spy. Att sånthär får lov att hända år 2013 är sjukt och skamligt. Hur kan man göra så, hur kan man våldta barn. Jag förstår det inte och jag vill inte förstå det. Jag äcklas över att människor medvetet tar bort någonting som är väldigt betydelsefullt, oskulden, och förstör hela de barnets barndom. Med oskulden mennar jag inte bara den fysiska oskulden utan även den psykiska, att som barn tvingas bevittna hur ens mamma blir brutalt våldtagen och mördad. Att kvinnor som redan förnedrats på värsta tänkbara sätt ses som gärningsmänn och inte som offer är också någonting som jag inte kan få in i mitt huvud. Att bli utslängd från sitt hem, sin by, inte får fortsätta vara gift med sin man och att man som kvinna till och med kan få fängelse för utomäktenskapligt samlag när man blivit våldtagen. Nä det är sjukt.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0