Smoothii

Smaka på ordet...smooothiii!

Jag försöker som sagt bli mer fit till studenten och jag blir fruktansvärt sugen på smoothis vill frossa i det varje dag och tänker göra det om det hjälper mig att bli av med mit sötsug!

Brukar ju ta en banan en dl laktosfri yoghurt och två andra valfria frukter/alternativ en frukt och en deciliter bär. Bara fantasin sätter gränser!

Nu har jag sett att flera stycken använder kvarg och mjölk och även fibergryn så jag längtar efter att få exprementera med det och se om det är någonting för mig vill ju gärna ha den mättande och tror att grynen kan hjälpa till med det haha!

okej jag kanske (Skrev ett helt inlägg som försvan utom detta så kanske inte har samma inlevelse som första gången men försöker ändå) är galen som skriver ett helt inlägg om min kärlek till smootis! MEN jag såg en liten pojke idag som sprang när skolklockan ringde och det fick mig att tänka på när jag var liten och jag också hade spring i benen, jag älskade att röra på mig och att utmana mig själv att springa snabbare och hoppa längre och fastän det brände i benen så skulle jag springa ännu snabbare och ännu längre, jag spelade tennis och älskade det ! önskar lite att jag hade fortsatt och blivit grym på det haha

Jag hade den inställningen tills jag kom i tonåren, kroppen växte och fyldes med elaka hormoner och jag slutade träna, blev kär, blev den lata människa jag är idag som drömmer om en hälsosammare livsstil och det leder mig till en av mina fantasi tattueringar jag hade velat göra men antagligen inte kommer göra och det är ett citat ur en almanacka..."Don´t dream it, do it" så nu måste jag kämpa för att komm i form och känna den glädjen av att röra på mig och träna och känna styrkan i kroppen, gå ner till mamma och pappa efter varje träning och spänna magen allt vad jag kan för att visa att det nog gömmer sig några små rutor där haha...kanske inte riktigt men jag ska i alla fall försöka att byta ut allt godis med smoothisar och färsk frukt! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0