Helgen och halva veckan

Haaalllåå!!!

Det var ju gansla längesen jag skrev nu men det har varit lite smått kaos i mitt huvud och det är det fortfarande för den delen!

Jag börjar där jag slutade sist helt enkelt.

Jag skrev klart recensionen en kväll så den är inlämnad. Dock har jag en tendens att aldrig läsa igenom någonting som jag skickar in så det är säkert massa fel i den men den är inlämnad i alla fall!

Sen i Torsdags så var vi någonstans med klassen och kollade på en utställning, det var faktiskt en riktigt mysig dag och det var liksom inte vanlig konst vi fick se utan det var sånt som folk nog inte ser som konst. Tex träd där man skulle skriva en önskning på en lapp och hänga upp i trädet. Sen när sesången är slut så skickas alla önskningar till Island där de har ett torn som minne av ( pinsamt att jag inte minns!) Elton John? nä eller eeh jag minns inte det var någon i Beatles tror jag...jaja de skickas dit i alla fall och i det tornets läggs alla önskningar. Och den här utställningen med träden görs lite överallt i världen så det känns ändå ganska cool att min lilal lapp kan biddra till nått så stort.

Sen i Fredags var jag i skolan, hade feber men struntade i det och gick på min älskade lilla Lullus 18års fest! Det var kul fastän jag typ inte kände någon haha men kul ändå, vi var några tjejer som var där tidigare och käkade och så( fast jag tittade mest på) sen klockan tolv sjöng vi och efter det åkte jag hem imed att jag hade feber och jag skulle upp till Hrlsingborg dagen efter.

I Lördags så vaknade min kära pojkvän 08.40 haha jag var ändå ganska pigg då och vi köptge bullar, käkade och så sen vilade vi och sen fixade jag mig och kvart över ett så blev jag hämtad av farmor och farfar och vi begav oss upp mot Helsingborg. Det blev en spännande resa haha.

Alla andra var redan framme när vi kom upp och vi fikade lite och jag vi gick även till Ebbas Fik, De hade gigantiska kakor!!! fast vi skulle bara äta en macka men endå, jag vill dit igen!!

Lite senare så fixade vi oss och sen bar det av till Valmans, det var en riktigt trevlig kväll med god mat bra uppträdande och dans!! Velvet var där även och firade sin syster så vi fick se henne dansa och sjunga. Så jäkla snygg hon är ! men även väldigt kort jag blev helt shóckad haha.

Ja det var en riktigt trevlig kväll i alla fall och den avslutades med falafel för mig och kebab för TH och Vigge.

Sen igår så skulle vi egentligen tura med båten och äta där men jag kännde mig inte på topp. Var trött och hade mensvärk. (Det är ändå sjukt jag brukar aldrig ha det, bara första dagen men nu när jag inte tränar längre så får jag mycket mer värk, även om det inte är mycket så det är sjukt vad mycket träning kan hjälpa en) Så jag åkte hem med mamma som körde tidigare för hon skulle jobba, och jag träffade Jerker och vi hyrde film och bara umgicks.

Idag hade jag egentligen tänkt söka jobb men jag måste plugga för vi har prov imorgon!!

nu står denhär mussaken bara och blinkar för jag har så mycket i mitt huvud som behöver skrivas men jag kan inte få ut ett ord om det så jag låter det vara så länge så får jag väll leta upp mina "prov papper"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0