Kalas

Jag hade visst lite fel, visserligen hade mormor och morfar 45-års brölloppsdag förra veckan men vi var hos dem idag för att min morfar fyller år, grattis på honom :).

Imorgon är det dags igen för att börja ta tag i träningen. Det är mitt mål nu, jag ska verkligen sattsa på en frisk och snygg kropp och en hälsosammare livsstil. Jag tror att både jag och folk i min närhet hade mått sjukt mycket bättre av det.

Sen ska jag verkligen försöka att bli mer rutinerad eller nu valde jag säkert helt fel ord, mer disiplinerad var det jag menade. Jag ska skriva upp saker och göra de i tid så jag slipper bli stressad. Som nu har jag matteprov på tisdag, en danskoregrafi som jag skulle gjort för länge sen ska visas upp i veckan och en redovisning med Amanda på Torsdag. Och jag är så stressad att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen.

Sen finns det flera saker som jag måste börja göra men jag ska nog ta små steg för att inte bli stressad.

Men det jag ser brådskande är

Städa undan dena äckliga röra på mitt rum

Bädda rent min säng

Rensa ur min byrå på ALLTING som jag inte längre vill ha/behöver/andvänder

Skriva upp i min allmenacka vad som ska göras i veckan och verkligen göra det och skriva upp det i mobilen

Sen det mest brådskande är att sminka av mig och gå och lägga mig

Detta innlägget är mest till mig själv, jag behöver det så jag inte glömmer bort saker och ting. Jag har även rensat min mail idag vilket var väldigt skönt så nu är den också strukturerad eller nått. Den är helt tom.

Över tråkigt innlägg jag vet men ja, jag ska försöka lägga upp en ny sak att göra varje vecka eller en lista för varje vecka/ en viss dag så ska jag bocka av här när det är klart.

Det borde alla göra det är så skönt när det är klart.

Nu är jag så trött att jag inte vet vad jag skriver så jag ska nog gå och bocka av avsminkningen på listan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0