prioritera

Jag har inte skrivit några mål på länge men nu har jag ett mål och det är att jag ska bli bättre på att planera! Jag måste lära mig att planera och prioritera.

Dem säger ju att tvåan är riktigt jobbig för oss esteter och jag skiter fullkomligt i att NV och SP har det värre för jag valde inte en sån linje just för att jag inte pallar plugga så jag tycker att vi har skit mycket att göra nu och jag blir inte klar med någonting. Jag är så stressad och har ont i magen att jag börjat gå på min medicin igen.

Jag får inte in någonting av svenskan och vet inte hur jag ska göra. Jag får väll leta upp svaren på instuderingsfrågorna och nöja mig med det. Sen måste jag göra matte läxan för jag klarar inte av att halka efter änu mer och få ig en gång till. Jag fick 4 rätt av 20 möjliga vilket inte är likt mig. Men jag får väll stå ut med att jag bara kan träffa mina vänner på helgerna och plugga röven av mig så jag får godkännt.

Jag försökte sätta mig ner och skriva två sidor om föreställningen men kan bara få ihop en. Får väll göra matten i mellan och försöka en gång till. Ja jag gnäller mycket och måste göra någonting åt det istället för att gnälla men läxorna äter upp all min energi och bara tanken på att ha så mycket att göra ger mig en klump i både magen och halsen.

Det är ganska sjukt hur snabbt allting kan vända. innan vi åkte till Holland mådde jag bra, jag kände att jag för första gången på flera år hade kontroll över mitt liv. Alla tankarna var borta alla tvången och nästan all ångesten. Jag hade fått tillbaka kontrollen över mig själv så pass mycket att jag vågade gå och lägga mig på kvällen.

Två veckor innan vi skulle åka kom saker smygandes till baka och ångesten kom krypande mer och mer för varje dag. Själva vistelsen i Holland gick bra jag hade så mycket att göra att jag inte tänkte på det och vi gick och la oss så sent att jag somnade direkt. Men när vi skulle åka hem började det igen och på flygplanet välde det över det var en av de värsta ångestattackerna jag haft på länge och hade inte amanda suttit brevid mig vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

Jag känner mig helt förstörd sen dess och jag är tillbaka på ruta ett allting har kommit tillbaka, jag har tappat den kontollen jag skapat och är rädd för mig själv. Jag är rädd hela tiden och har ständigt ont i magen. Jag vågar knappt gå och lägga mig utan att teven är igång nätterna var sjukt jobbiga innan. Jag vågar inte somna jag är så jävla rädd. Jag är rädd för att vara ensam, rädd för att vara vaken och rädd för att sova. Jag behöver ta det lugnt och få umgås med dem jag älskar och få tillbaka kontrollen över mig själv innan jag går ner mig helt. Jag känner mig som ett nervvrak just nu och har svårt att konsentrera mig omvärlden just nu.
Jag vågar egentligen inte publicera detta men jag gör det endå som ett första steg sen får jag se om jag låter det vara kvar eller om jag tar bort det.

så nu har jag fått skrivit av mig det i alla fall så nu får jag fortsätta med matten.

Puss puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0