politik

Först vill jag bara säga att jag blivit uppdaterad om att novel på engelska är roman på svenska. så bra är ja gpå engelska...

Jag kunde ta den senare bussen imorse för vi började inte förrän halv nio i aulan idag där vi skulle kolla på när politiker debaterade. Det var en person från skolan som stälde olika frågor så skulle alla partierna svara på dem och vad deras partier stod för i den frågan.

Jag tyckte det var så hemskt att av alla dessa partier var det tre personer som var hyffsade talare. Det är ju skrämande att de var så fruktansvärt dåliga som de var. Vi är ettor och de skulle svara på frågor men de var så ivriga att berätta om deras partier att man inte hörde någonting jag hörde bara blablabla. De som nästan var hemskast av allt var att en av de tre som var en bra talare var en sverige demokrat. Jag kan ingenting om politik men jag gillar inte sverige demokraterna alls men när han pratade så lyssnade man, är inte de ganska sjukt ? ÄH de går inte att beskriva om man inte var där men jag tror faktsikt att jag hade kunnat göra det bättre de var typ såhär

"Jo vi tycker blablabla" så åh vad bra MEN sen kom de med sina "MEN" och "OCH" och sen snackade de i evigheter. ååh ja ni förstår säkert ingenting men jag tycker att om man ska ut till skolor och representera sitt parti så åste man ju vara en bra talare. De som talade bra för sig var vänsterpartiet, kriskdemokraterna och sverigedemokraterna jag kan ingenting om politik över huvudtaget men ååh jag blir så arg !

de roliga var att när en tjej frågade om de tyckte de var okej att flytta elever till en annan skola mot sin vilja svarade alla nej men hallå !?! varför gör ni då de. Jag kommer nog aldrig förstå mig på politiker dde säger ju emot sig själva hela tiden. Till och med han sverige demokraten sa att de var klart de tyckte att de med utlänskbakgrund skulle få sommar jobb och att det var extra viktigt eftersom de redan hade de svårt eller någonting i den stilen. Jag förstår ingenting. Jag ska nog ta och läsa lite om politik nu hehe.

äh detta var ett långt klyddigt innlägg men jag är helt förvirrad just nu.
pusspuss:)♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0