Taxi ♥

Humöret kan ändras snabbt. Jag var skit glad hela dagen enda tills jag kom hem, därför orkar jag inte ta bilder och lägga upp på sakerna jag köpt så jag berättar en liten historia om en taxi till prins...

Jag var pigg och glad och la ner lite extra tid på att fixa mig, såg att klockan var mycket och började småspringa till bussen. Kollade på klockan och insåg att jag han om jag gick fort. När jag är nästan framme ser jag bussen svänga in till hållplatsen, jag tar upp klockan och börjar springa. Bussen är för tidig och jag springer och viftar men endå så kör den. Jag vet inte hur många svordomsmeningar jag kom på tio sekunder men många var det. Då märker jag att en bil stannar brevid mig och jag tänker att det är en sliskig gubbe eller nått som ska skratta åt mig, men det en en kille i en taxi som frågar om vi ska köra ifatt bussen. Jag svarar att jag inte har några pengar men han säger att han ska på samma håll så det spelar ingen roll. Anfåd och svettig slår ja gmig ner i bilen och han släpper av mig på långgatan. Jag tackar flera gånger, han säger att han själv varit med om att missa bussne och då önskat att någon annan gjort det samma för honom. Det gjorde min dag, jag blev riktigt lycklig då. Och jag han med bussen, som kördes av världens suraste man. Jag var nära på att skratta honom rakt i ansiktet men behärskade mig.

JA, så började min dag sen shoppade jag loss och träffade jerker och åkte hem med honom och bla bla bla.. nu har nog alla barnen slutat lyssna så godnatt ;)

pusspuss :)♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0