många tankar, jag tänker

Uch det händer så mycket i min omgivning just nu så jag känner mig helt snurrig.

För det första så stoppade en kille mig på väg till bussen för nån vecka sedan och frågade mig vad jag viste om rädda barnen, och jag stod snällt kvar och lyssnade och då började jag tänka på mitt arbete i nian om utsatta barn i världen speciellt tjejer och jag blir så ledsen och arg varje gång jag tänker på det. En av mina högsta drömmar är att personligen åka till afrika och hjälpa utsatta barn. Det får låta löjligt men så är det och de är en dröm som jag haft i flera år.

Sen efter det så kom allt detta med rosabandet och bröstcanver och cancer i allmänhet och så mycket pengar det behövs för att forska. Jag köpte ett rosa band och en rosabandet lott för att ge någonting och då började jag tänka. Om jag nu vunnit 12.000 kronor så skulle ju jag fått dem antagligen, Varför struntar de inte bara i att göra lotter och ge de 12.000 kronorna direkt till rosabandet?

Det är två av tankarna nu ska jag ut och träffa matilda och nathalie, puss<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0