hur man "slipper" blodprov

Ja jag skulle ju somsagt till doktorn idag och det var jag. Vi satt och pratade som vanligt och mätte och vägde och kände och klämde och sen var det dags att skriva vad jag skulle ta för prover och det blev en jävla massa. Så går jag ut och plingar på klockan så när jag kommer in till hon som ska ta provorna så frågar hon om jag ahr gjort det innan så säger ja jo men jag hatar det. Ja och hon hittar inga kärl så efter ett tag kommer en till inn och ingen hittar något kärl och de klämmer och känner och trycker och värmer men ingenting. Sen får de syn på ett litet och sticker in men det gör så satans ont så jag säger att jag inte klarar det.

Ja så ska hon gå ut och hämta någonting men innan hon går så säger hon "säg till om det börjar ringa i öronen" jaja tänker jag hon skojar väll men nej två sekunder senare börjar det ringa i öronen och hon och pappa ska leda mig till ne säng så säger hon andas och titta raktfram men jag ser ingenting så jag får lägga mig ner på golvet mitt i koridoren haha. Det var inte roligt men efteråt skrattade jag åt det. Fast jag sitter fortfarande och skakar och nu ska jag till teatern.

puss:)

och ps. jag slipper inte det utan mamma ska ta det på mig här hemma imorgon...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0