Måndag

Idag är det måndag vilken innebar att vi körde iväg på babysim. Det gick väldigt bra förutom att Anton inte vill ligga på rygg. Men han var så sjukt trött så det var inte konstigt att han blev lite ledsen. 


Min bror kom hit och käka lunch och skulle passa Ante medan jag målade men det blev lite sent så jag hann inte måla men trevligt med sällskap i alla fall. Anton somnade direkt när han gått och sov till halv sex så kanske att han kan vara lagom trött vid nio/tio tiden. 

Jag hade planerat värsta goda middagen idag men Jerker var inte hungrig så jag slängde ihop lite vi hade i kylen och det hade kunnat bli svingott om vi haft vitlök hemma. Tog en kycklingfilé och delade, ner med den i en form. En svamp, överbliven paprika samt en bit zucchini. På med cayennepeppar på kyllingen. Blanda grädda, sambaolek (stavning?) Röd curry pasta och sweet chilli sås och häll över allting. Toppa med ost och in i ugnen. Koka ris och ha till! Som sagt med vitlök hade det blivit svingott nu blev det helt okej lagom måndagsmiddag gott. 

Har även gjort smoothie som jag ska ha till efterrätt!! I morgon ska vi bara chilla. Vi har haft fullt upp de senaste veckorna och i helgen är det dop och sen helgen efter det drar vi till fjällen men både min och Jerkers familj så det blir fullt ös där med. Jag längtar så mycket men jag känner att både jag och Anton behöver en slappedag idag. Jag var väldigt noga med det i början men har varit dålig på det nu den senaste tiden. 


Det ser intressant myclet ut för världen men för smaklökarna var det fest😊


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0