de där löftena

Efter att jag publicerat förra i lägget gick jag tillbaka i arkivet för att se vad jag skrev förr året och blev ändå lite taggad på att utveckla de förra målen. Här är Förra årets nyårs mål med detta årets kommentarer.

Mål 1 är att fortsätta känna mig nöjd med mig själv i min efter graviditeten kropp. - jag älskar fortfarande min kropp och även mig själv på ett sätt jag inte tidigare gjort. Årets mål är att fortsätta ta hand om och älska mig själv.

Mål 2. Gå ner till 74kg till den 31 december 2017. Jag startade på 89kg innan graviditeten. Gick upp till 115 och är nu nere på 97. Vägning sker en gång i månaden. Den förste varje månad. Det viktiga är att jag känner mig stark och nöjd men jag vill ha ett mål och jag vill fullfölja det. - jag är en bra bit på vägen, är nere på 84 kg så 74 får vara detta året mål. Det är den vikten jag känner jag vill ha inför en ny graviditet.

Mål 3. Vara den bästa mamman jag bara kan till vår Anton. - jag vill vara en ännu bättre mamma till Anton och bli bättre på att sätta hans behov före mina och andras. Samt bli bättre på att lägga undan mobiltelefonen. Vi ska även få in fasta rutiner med start denna veckan.

Mål 4. Vara den bästa frun jag kan till min man. -denna får jag träna lite på men det blir automatiskt att den relationen blir lidande i allt annat men vi ska bli bättre båda två på att se varandra och jobba som ett team.

Mål 5. Börja träna igen 1 gång i veckan medan jag ammar sedan minst 2. - yes jag tränar en gång i veckan. Målet för i år är två gånger i veckan samt att få in lite yoga i livet.

Mål 6. Njuta av min mammaledighet. - jag har utnyttjat tiden till fullo men jag har nog varit lite dålig på att faktiskt njuta av vårt fullspäckade schema så det får jag bli bättre på i år. Men jag tror det kan komma automatiskt nu när jag börjar jobba 50% 

Mål 7. Bli bättre på att källsortera.-yes i have! Men allt kan bli bättre men jag tycker att detta målet är uppfyllt.

Mål 8. Äta mindre kött - jag är nu mera lakto-ovo vegetarian och äter inget kött. Årets mål får bli att äta mer plantbaserad kost och att använda veganska skönhets produkter 

Mål 9. Våga leva varje minut och tacka ja till nya möjligheter även om de kan vara läskigt. -denna har jag verkligen gjort och jag vill fortsätta med det och den känns mest läskig faktiskt. 

Mål 10. Bli bättre på att städa och hålla i ordning. Var sak ska ha sin plats i det nya huset. Inte samla på oss massa onödigt skräp. Men jag ska börja redan nu i lägenheten och inte vänta tills vi flyttar.- ja vi har blivit betydligt bättre o huset än i lägenheten men vi är inte riktigt framme än så denna får stå kvar.

Löfte. Då jag tjatar på min man att sluta snusa och min svägerska på att sluta röka kommer jag från och med 1 januari 2017 vara utan godis, glass och läsk i 365dagar. För att förstå svårigheten att ge upp en last och ett beroende. - jag slutade faktiskt äta godis i tre/ fyra månader men sen tröttnade jag och insåg att det är bättre att hitta en balans i vardagen som fungerar. Jag mår inte bra av det och äter betydligt mindre än förra året. 

NYTT LÖFTE FÖR I ÅR: 2016 hade jag som löfte att fixa mig varje dag och jag vill ta tillbaka det lite nu när jag börjar jobba, att faktiskt ta mig tid till att fixa mig på morgonen så jag känner mig fin. Sen kan det vara att gå osminkad med en knut på huvudet men jag vill göra ett aktivt var inte bara "inte palla fixa mig". 

Så nu känner jag mig mer taggat på att upprätthålla mål och löften! Puss på er nu lägger jag undan telefonen och spenderar tid med min son (ja klockan är halv ett p0 natten och han vägrar sova)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0