Första dagen på jobb

Nu var den kommen, dagen då det var dags att ställa klockan och masa mig upp till jobb och gråtandes vinka hejdå till Anton. Gråta fem gånger på väg till jobb och sjuka mig innan lunch för jag inte stod ut mer. 

Ovanstående var hur jag föreställde mig att det skulle bli. Sanningen är att jag vaknade pirrig en halvtimme innan klocka  ringde. Smög mig ner i badrummet och fixade mig och väntade otåligt på att klocka  skulle bli åtta så jag fick väcka Anton och Jerker. Åt en lugn och mysig frukost och hade en lugn dag på jobb. Även om jag pussade ihjäl dem när jag kom hem så känner jag att jag har mer energi än på länge. Detta var första dagen, om två månader kanske jag säger annat men just idag känner jag mig hoppfull. Jag är dock lite nervös över morgondagen då det är på riktigt. Idag var det studiedag så vi hade bara fritidsbarn i morgon är det skola och jag har så sjukt mycket nya arbetsuppgifter. Men nu ska jag höga vara positiv! Woho! Sen har jag två lediga dagar med min lilla älskling ❤ jag längtar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0