Att få in förskolerutin

Om tre dagar börjar jag jobba. OM TRE DAGAR BÖRJAR JAG JOBBA!!! Efter att varit hemma på heltid sedan slutet av september 2016 ska jag nu tillbaka till min arbetsplats. Detta är otroligt läskigt av någon anledning och min mage som varit i princip problemfri från alla IBS symptom har nu fullständigt ballat ur och jag går runt som en uppsvälld ballong varje dag och det gör ont. 

I och med att både jag och Jerker kommer jobba på fredagar, Anton kommer ha barnvakt, har vi gett oss tusan på att han ska få rutiner nu! Eftersom jag jobbat på förskola och tycker de rutinerna är rimliga ska vi försöka efterlikna de. Samt natta honom i sängen istället för i vagnen. 

I onsdags började vi, vi gjorde en mysig kvällsrutin och efter en timmes envishet sov han. 07.30 fick jag väcka honom. I går tog det nog 20 minuter bara innan han sov MEN 04:15 gick jag in o h kollade på klockan och då hade han varit vaken i säker 30-40 minuter redan. Efter två timmars försök att somna om gav jag upp och vi gick in i lekrummet. Nu blir alltså mitt uppdrag att hålla honom vaken i fyra timmar till så det blir rätt med middagssömnen. Jag är skeptisk haha men jag ska lägga undan telefonen nu och leka kök och klockan sju blir det välling.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0