20 kg kvar

Nu har det gått en månad på detta året. En godisfri månad och det har gått väldigt bra fram tills helgen. Det var dop och kalas och kalas och tårta och efterrätt. Jerker har sagt att på kalas får jag äta tårta/efterrätt. Men nu blev det varje dag vilket har triggat igång suget. Även om det bara var små bitar så var det socker.


Jaja idag är det den förste på månaden och vågen visade 94.3 jag är egentligen emot vågen och hatar när folk tjatar om vikt hit och dit MEN nu har jag ett mål och det är -20kg dit. Vilket är vad jag har gått ner på 3 månader. Haha resten lår ju ta lite längre tid än så men ett år är ju målet. 

Jag känner sån otrolig längtan efter att bli gravid igen. Innan har jag alltid sagt att jag vill ha 3-4 år mellan barnen men alltså min kropp vill ha ett barn till. Men det får vänta tills kroppen har läkt. Det känns lite som att springa med ett brutet ben annars. Och jag vill ju njuta av det barn jag har och ge all min tid till honom. Men att kroppen är biologiskt byggd att föda barn nu är det ingen tvivel på. Det är ganska häftigt faktiskt. 

Jaja -3kg på en månad tycker jag ändå är bra. 

Idag får det bli gamla bilder för att symbolisera mina gamla kläder
Ett delmål på vägen kan vara att komma i denna skönheten till sommaren!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0