Att ta kontroll över min egen kropp

För några månader sedan hittade jag min inspiration i fitnessboxen. Det var terapi för mig att komma iväg 1-3 gånger i veckan och boxa armarna trötta tillsammans med min kära Frida. Att få svettas ut all frustration som fanns inom mig och att känna hur musklerna byggdes upp från gång till gång, att se armar formas och kroppen stärkas samtidigt som orken blev längre, glädjen större och välmåendet underbart.
 
Det kändes som att jag kunder erövra världen typ. Nu känner jag mig säckig. Inte bara det att jag inte trivs med utseendet i att mitt ansikte blivit rundare, jag känner mig svagare och orkeslös när jag inte tränar. Jag äter massa onyttigt och har ingen motivation att komma ut alls. Jag saknar att känna den glädjen som jag kände då och är trött på att känna mig som en seg råtta.
 
Det blev ingen träning idag, för det första följde jag aldrig med och för det andra så blev den inställd över huvud taget. Men en liten promenad med mitt hjärta hanns med. Men nu är jag sugen på att komma tillbaka igen, min kropp är inte redo och inte mitt huvud heller men jag tänker inte gå ner mig mer än vad jag redan gjort. Nu ska jag bli fit! Inte bara för att trivas med min spegelbild utan för att orka mer och må bättre!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0