Systembolaget stay!

Ser allt fler och fler som önskar att systembolaget ska försvinna så man kan köpa all alkohol och starksprit i varenda matbutik och visst det hade kanske varit smidigare men personligen tycker jag inte att det är någon bra idé. För det första tycker jag det känns tryggt att gå till Systembolaget om jag vill köpa någonting till någon annan för jag kan alltid få hjälp med att få precis det jag vill ha. Som "butiksbiträde" i mataffär vill jag inte ha ansvar över att sälja alkoholhaltiga drycker då de är mycket mer folk i en matbutik och svårt att hålla kolla på om någon är där för att snatta. Det är redan massor av snatteri av godis och lättöl och det kanske är bättre om 15åringar kan snatta vin i en matbutik istället för att köpa HB av en langare men jag skulle inte vilja ha det på mitt ansvar. 
 
Det är ungefär samma sak som att jag inte skulle köpa djurmat ur en matbutik. De tar inte in samma varor och har inte samma kompetens innom området som de har i en djuraffär. Vill jag ha råd om hur jag ska göra med mitt djur vill jag gå till någon som kan och som valt det yrket av intresset för djur. Jag som jobbar i en matbutik där vi säljer blommor kan inte ett skvatt om blomor och kan inte ge folk råd om hur de ska skötas, vill de veta får jag  hänsvisa dem till en blomsterbutik eller så skulle jag skämtsamt sagt att de kan googla det.
 
Haha jag vet inte vart jag vill komma jag kände bara för att skriva ett inlägg och det var det första som poppade upp i mitt huvud.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0