gnälliga människor ett fenomen för sig

"Man har så kul man gör det" Är det perfekt ordspråk man borde använda sig av oftare, speciellt under denhär sommaren vi haft!
Jag erkänner jag har gnällt lite på vädret MEN jag har varit ute i skogen fast det har regnat, jag har varit ute fast det är varmt, har jag frusit har jag tagit på mig en extra kofta och så är det med det. Det finns många människor som gör det, som biter ihop och gör det bästa av den situation de hamnar i.
Sen finns det ju de människorna som för två veckor sedan, konstant gnällde över att vi inte har någon sommar, att det bara regnar, frågat sig och alla andra vart sommaren tar vägen?, om de ska behöva ha vantar på sig i mitten av Juli? allt detta har det kräkt ur sig på 2000-talets vanligaste komunikationsväg-FACEBOOK!
Det fantastiska med dessa människor är att de nu spammar hela facebook med yterliggare gnällinlägg över hur varmt det är, de kan inte vara ute, de kan inte sova, de brnner sig hit och dit och jag kan slå vad om att exakt samma människor kommer sitta där om två veckor igen och gnälla över någonting annat med vädret!
Jag förstår inte vad det får ut av att sitta där dag ut och dag in och bara förmedla oehört mycket negativ energi, när de istället kunde tagit sig i kragen och gjort någonting vettigt! Har de inga idéer så kan man GOOGLA, läsa en bok, röra på sig, träffa en vän, ta en stund för sig själv, bada, måla naglarna, klippa gräset eller varför inte MAILA VÄDERGUDARNA OCH I DETALJ FÖRKLARA HUR NI VILL HA VÄDRET så vi andra slipper ert gnällande!
Ska jag vara ärlig så tycker jag att jag har slösat extremt mycket energi på någonting väldigt meningslöst och förstår än mindre de personerna som gör detta varje dag, tror jag hade mått mycket bättre om jag bara släppt det och gått ut i solen, så nu gör jag det :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0