♥11maj2001-11oktober2010♥

Jag minns så väl hur jag satt i sandlådan och pappa kom ner och sa "om du skulle köpa en kanin, vad skulle den då heta?"

Jag svarade "smulan" och han sa "din lilla smulan kommer hit på fredag"

Jag har nog aldrig varit lyckligare, vi körde och köpte en bur och mat och fixade allting till smulan skulle komma. Jag betalde allt själv men fick självklart lite hjälp med buren för den var så dyr.

På fredagen kom smulan till oss endast en månad gammal, hon var som bambi på is och halkade runt på golvet, hon var så full av liv, det har hon alltid varit.

Efter bara någon månad märkte vi att någonting var fel, hennes tänder hade blivit jätte långa och hon kunde inte äta, vi åkte till djursjukhuset och dem sa att vi var tvungna att avliva henne, det fanns ingenting annat att göra, för det skulle bli för jobbigt för henne om hon skulle åka in till djursjukhuset och få tänderna klippta varje månad.

Vi åkte hem och jag grät så mycket när mamma berättade vad vetrinären sagt. Som tur är har jag världens bästa pappa så han kom hem någon dag senare med en liten liten avbutar tång så vi kunde klippa av tänderna själva, det gick bra och när smulan blev lite äldre så lärde hon sig själv att gnaga på allting så tänderna höll sig korta.

Jag har så fruktansvärt mycket minne med smulan och ett tag var vi världens bästa vänner, jag låg och sov brevid hennes bur med armen i buren och hon slickade på min hand och gosade, hon sprang runt i hela huset och följde efter mig överallt.

Hon har alltid funnits för mig när jag varit ledsen och har alltid tröstat mig och gjort mig glad. För ca 2 år sen fick hon cancer, jag trodde slutet var nära men hon måsse endå bra och hade god aptit.

Men nu när jag kom tillbaka från Holland var det inte bra, hon hade inte ätit och hon var smal som en liten bebiskanin, allting har gått så fort och hon har bara ätit lite frukt Hon har varit världens finaste och livligaste lilla kanin. Jag är otroligt tacksam att jag fick vara med henne hela vägen och att vi slapp åka in och avliva henne.



♥ vila i frid ♥


Lilla Smulan vi älskar dig och kommer alltid att göra det, jag hoppas du har det fruktansvärt bra där du är nu och är glad att du slipper lida, tack för allting gumman, vi älskar dig ♥


Kommentarer
Amanda

Åååh, älskling <3 jag beklagar verkligen, jag vet hur det känns även om det "bara" är ett litet djur så betyder dem så otroligt mycket

2010-10-11 @ 21:59:33
sara

Eller hur, även små djur kan ha en stor plats i ens hjärta <33

2010-10-13 @ 20:20:36
URL: http://sarapatriicia.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0