en äkta talang

Jag sätter mig ner med lurarna i min hand tänker en tanke och vill vara i nåns famn. Jag tänker på tiden, hur allt var då, sätter lurarna i öronen och lyssnar på din låt. Du är en person som stått mig nära, aldrig så att vi varit kära men jag var trygg med dig och en sak har du lärt mig. Man ska aldrig ge upp, du kan nog inte förstå hur mycket din musik metyder för mig. Det låter löjligt att säg så om en vänn men det är sant, jag kan lyssan på dem om och om igen och fy fan vad bra du är, och jag märker hur du utväcklats och du gör mig glad, eller din musik gör mig glad, det finns så mycket ömhet och kännslor i låtarna, jag blir berörd och det får mig att kämpa att ta steget fram även om det kanske inte är i rätt riktning så tar de mig framåt och inte bakåt för ingenting är omöjligt om man vill det riktigt mycket. Jag ser upp till dig och har nästan alltid gjort, för mig är du en riktig talang.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0