Kroppshets

Jag har läst massor av inlägg om kroppshets och kroppshat. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig mot det här inne. Jag älskar ju min kropp men samtidigt skriver jag om min viktnedgång. Jag vill inte skapa ångest för andra för det viktigaste är ju hur man mår inte vad vågen visar. Men jag mådde inte bra när jag vägde över 100 kg. Jag mår bra nu men jag har också mål, Jag vill känna mig stark igen, börja träna och jag vill springa toughest nästa år. Men det betyder inte att jag hatar tjocka människor, tycker att alla ska väga under 100 kg eller att alla människor ska träna. Alla får göra som de vill, Jag tror det viktigaste är att vi slutar jämföra oss med varandra och vilka vara som alla andra. Make sens eller bara rörigt?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0