Så ska jag ALDRIG göra när jag får barn

Man är den absolut bästa föräldern innan man får barn. I alla fall enligt sig själv. Så många gånger jag har tittat på föräldrar och tänkt "sådär ska jag aldrig göra". Det var innan jag själv fick barn, du har jag betydligt mer förståelse för det mesta. 


Jag skulle aldrig:
sitta med telefonen när jag är med mitt barn. Jag gör det lite för ofta men jag har aldrig varit på populär som jag är sedan Anton kom så det blir bilder och sms varje dag.

Byta en kissblöja utan att tvätta händerna. Jag tänkte inte ens på det. Dock tvättar jag alltid händerna innan jag fixar med mat. Eller när jag kommer hem eller har städat eller har ätit eller har gått från ett rum till ett annat. 

Ha på mig kläder med kräk/bröstmjölk. Om jag skulle byta varje gång hade jag inte gjort annat än att tvätta. Dock försöker jag att alltid vara ren men ny ligger jag nerbäddad i pyjamas med bebiskräk på och orkar inte byta. 

Låta mitt barn sitta med Ipad osv..Anton sitter typ aldrig vid tvn bara när hans pappa är hemma och ibland när jag inte har sovit på flera dagar så det känns bra MEN han var nog fyra dagar när han blev introducerad för babblarna första gången och de har räddat oss så många gånger sedan dess.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0