Flyttstädning

Nu är det mindre än fyra månader tills vi får nycklarna till vårat hus!! Så sjukt galetatt det var över ett år sedan vi satt och skrev papperna hos mäklaren.


Nu är det alltså full show med att sälja vår lilla lägenhet i Trelleborg och vi har i stprtsätt tömt lägenheten på allt utom möbler(och kläder och sånt vi behöver i fyra månader till) för i morgon kommer stylister hit och ska pimpa våran lägenhet så jag Anton och Katten är utslängda hela dagen o h ska förhoppningsvis ha lite mamma och bebismys med de andra mammorna och bebisarna hemma hos mina föräldrar. 

Idag håller jag på att städa =damma och torka golv. På onsdag blir det att städa toaletten och försöka få rent duschdörrarna. Vi har så sjukt mycket kalk i vattnet så de blir kalkiga på två dagar så ska göra det dagen innan fotografen kommer. 

Anton sitter och leker med sin tiger och blåser bubblor med munnen och är gullig
Innan jag började jobba så städade jag varje lördag och då tvättade jag golven och ugnen varje vecka. Folk sa att det var mycket och nu skäms jag över hur sällan jag gör det. Målet är att göra det varje vecka eller i alla fall varannan sen när vi flyttat. Det blir ju aldrig smutsigt då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0