Älskade barn

Klockan är 01:20. Jag sitter i soffan med benen på soffbordet iklädd min mans t-shirt efter inte en utan två kräkattacker. Ögonlocken är tunga, ögonen svider och öronen ringer efter nattens skrik. Det är en obekväm ställning för ryggen, bordskanten skär in i benen och sängen kallar så högt att jag går hyscha den. Ändå sitter jag kvar och njuter av bebisen som ligger tungt över mitt bröst. Jag lyssnar in andetagen och andas in den ljuvliga bebis doften.  


De senaste timmarna har varit en pina. Klockan ringer snart och ringarna under ögonen går ner till nästippen. Ändå sitter jag här och njuter av denna fantastiska upplevelse att ha mitt sovande barn på bröstet. Den frid och det lugn som det ger mig. Så mycket kärlek

Älskade barn ❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0