Nya rutiner

Vi var och träffade mammorna igår så himla mysigt och som alla utvecklats(bebisarna).


Efter det var vi på bvc och lille mini växer som bara det. Vi pratade om mat. Han har nu smakat banan, gröt och äpplemos hahah alltså så roligt att se minen. Nu i början handlar det om ett kryddmått. 

Vi pratade även om att vi måste få nya nattningsrutiner för som det är nu är det ohållbart. Anton sover vid bröstet typ hela natten vilket är jobbigt då jag blir jätte öm och sover inte så mycket. Men vi vet inte hur vi ska göra då han inte tar napp. 

Vi ska i alla fall börja med att han ammar på kvällen sen väcker vi honom om han somnar och byter blöja och tar på pyjamas sen efter åt för att natta honom efteråt så han inte alltid somnar vid bröstet. Vi ska även ta av en sida på spjälsängen och sätta ihop sängarna så han ska kunna sova nära men i egen säng så att vi ska kunna sova allihop. Jag ska även natta honom på andra sätt under dagen så att han blir trygg i att somna på andra sätt än just genom amning. 

Det känns både skönt men samtidigt otroligt jobbigt. Han har sovit på mig sedan dag ett och jag blir så orolig när han inte sover med mig så jag är nog den största anledningen till att det blivit såhär. 

Vi har inte börjat än då han inte sov alls igår under dagen. Nu sover han i min famn haha för vi måste först komma på hur vi vill ha det.  Det ska ju fungera för både mig och Jerker. 

Det är så soligt idag så nästa sovstund går jag nog ut i vagnen men nu ville jag städa!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0