investera i mig själv

Jag hade inga nyårslöfte detta året men en tanke i att våga satsa och investera i mig själv. Det låter löjligt och den ett lyxproblem men jag har blivit ganska överviktig och ovig och tråkig och känner mig sällan snygg och trygg i min kropp och i mig själv. Så mina mål och riktlinjer är att investera i mig själv och i min hälsa, både den fysiska och den mentala hälsan. 

Jag smygstartade i natt genom att prova locka håret. Jag kan inte och det blir aldrig bra så jag blir oftast missnöjd och sätter upp håret efter allt slit. Och detta är ett lyxproblem jag vet men nu ska jag lägga fokus på mig själv för det behöver jag. Så om jag övar och lär mig hur man gör kan jag lätt fixa det till vardags så jag kan känna mig fin 😊. 

Jag lärde mig en väldigt bra teknik och resultatet blev bättre än förväntat. Det är ju långt ifrån perfekt men för första försöket är jag nöjd 😊


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0