Lite nytt

Igår blev det snabbstädning här hemma. Vi ska ha folk här på nyår men det blir alltid stökigare efter så jag orkar inte damma. Det är toaletten som får sig en ordentlig städning annars bara damsugar jag och torkar av. Idag märker jag att mannen inte har tömt kattlådan vilket är hans ansvar här hemma haha. Efter att jag tömt den märker jag att vi inte har någon mer sand! Det är bara att dra på kläder på mig och Ante och köra och handla. Köper även mat till i morgon och dekoration och en julklapp till mig från min svägerska. Pluttis har sovit typ hela dagen. Han har börjat få en tand. Redan! Två och en halv månad gammal. Jag är oduschad och här är typ kaos för jag bara packade upp allting men Anton blev ledsen så alla kartonger ligger i köket. Jag har inte ens bäddat sängen. 

Har velat ha dessa muggar och skålar från rusta hur länge som helst men vi har egentligen alldeles för mycket saker men allting är nerpackat i flyttlådor så det fick bli lite nytt.
Det blev även Jamie Oliver glas. Jag gick runt på rusta och lyfte olika vinglas för vi har i källaren men allting är i flyttlådor och vi ska ha alkoholfritt vin i morgon så jag vill ha riktiga vinglas. De hade 4 för 49 men dessa var så mycket finare och kändes godare att dricka ur.
Jag är töntig men jag tycker inte det är gott att dricka juice ur stora glas och vi har bara två små whiskey glas som jag dricker juice ur så köpte dessa. Dock var de större än jag trodde men de är låga i alla fall och så fina.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0