Tankar

Det kändes som att jag fick sååå mycket energi från Göteborg och det öppnade verkligen mina ögon för hur mycket glädje kan ge till vardagen. I måndags vaknade jag med ett stort leende på läpparna, gick fram till spegeln och gav mig själv ett gäng av komplimanger sen kunde jag möta dagen med ett leende.
Fortsatte på samma anda i tisdags, ställde mig i underkläder framför spegeln och sa hur vacker jag var, min stora rumpa, mina runda lår och valkarna på magen är vackra för de tillhör mig och jag är vacker. Jag mötte jerker med ett leende som täckte hela ansiktet och det första han sa var hur söt jag var så skönhet kommer verkligen inifrån.

Det jag vill ha sagt är att många fokuserar så mycket på det negativa, vi är våra värsta ovänner och våra hårdaste kritiker. SLUTA SE NER PÅ DIG SJÄLV DU ÄR UNDERBAR PRECIS SOM DU ÄR och låt dig själv veta det.

Visst vill jag gärna ha mer muskler men jag äter det jag mår bra av, jag tränar det jag mår bra av och tills valkarna på magen blir till muskler vill jag le åt den istället för att gråta för det ger så mycket mer av att vara snäll mot sig själv. Det lyser igenom och hela världen kommer se hur vacker just du är! För det är du varje del av dig!<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0