framstupatfosterläge

Jag hade en riktigt härlig vecka förra veckan med hela fyra dagars ledighet! Jag jobbade kväll i söndags och när jag slutat blev det en tripp till stranden med Jerk, Jessica, Andreas och lilla Wilma. Gick på stranden, såg grodor och kände på vattnet. Måndagen bjöd på shopping med mannen min, två par nya träningsskor blev det, ett par till träning och ett par till vardags.
 
På tisdagen åkte samma gäng som i söndags (minus Wilma) till Björnstorp för att grilla och cykla dressin. Det var både roligt och lite läskigt då Andreas skulle se om dressinen kunde stegra vilket ledde till att vå spårade ur.
 
Jobbade på onsdagen och sen torsdag-Fredag spenderades med familjen (+ Jerker och Amanda som jag i och för sig rärknar in som medlemar i min familj) det fiskades, Amanda, pappa och Jerker fick napp, solades, badades och spelades kubb.
 
Jobbade morgon i Lördes och på kvällen blev det grillning med ett gäng hemma hos Jerker.
 
En helt underbar vecka förutom att jag helt glömt att ta hand om mig själv vilket leder till att jag ligger i en variant av framstupat sidoläge blandat med fosterställning då min mage är uppsvullen som om jag vore i 5 månaden. Den värker och krampar och jag ska överväga att få ett kostupplägg av en dietist som kanske kan hjälpa mig att bli bättre.
 
Eftersom jag får ont i magen när jag äter väljer jag att äta minimalt när jag ska göra någonting vilket jag såklart inte mår bra av och jag vill kunna äta normalt eftersom kroppen behöver mat men jag kan inte. mitt huvud hindrar mig så jag tror att jag behöver ta till hjälp för att få rutin på kosten vilket är mycket bättre för en IBS mage än att äta oregelbundet eller inte alls.
 
Nu ska jahg försöka sova då jag även slarvat med sömnen senaste tiden.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0