Vikariepoolen och senapssås

Var på kommunhuset klockan tio då jag skulle skriva in mig på vikariepoolen, trodde jag..hade skrivit upp idag i almanackan men skulle egentligen inte dit förrän i morgon men de fixade så jag fick skriva in mig i dag så nu är jag inskriven och det känns skönt!

Träffade mormor på vägen hem och pratade om begravningen som ska äga rum på fredag, det kanske är därför jag har svårt att sova för jag omedvetet är orolig inför den, trotts att det är hemskt och sorgligt så hoppas jag att det blir bra, som tur är har jag aldrig varit på begravning innan så jag vet inte hur det är men Lars är en fantastisk präst så jag tror att vi i sorgen även kan känna kärlek. Jag vet inte vad jag ska ha på mig bara, jag vill egentligen ha min mörkblåa kavaj med matchande byxor men det är nog betydligt bekvämare i klänning och då finns det vit, aprikos eller svart att välja mellan och jag vill egentligen inte ha svart men jag får se hur det blir..funderar på att köpa en ny har hittat en fin på H&M men ja vi får se, det kanske inte spelar så stor roll jag vill bara att det ska kännas rätt! Mormor skulle till frissan så jag stack hem och gjorde fisk i ugnen tillsammans med wookgrönsaker, till detta ser jag ris med stuvadspenat och fem minuter innan fisken skulle ut hällde jag på senapssås gjort på kvarg, senap, salt, peppar, vatten och citron, det låter kanske inte gott men det blev helt okej faktiskt!

Tittade på min systers syster under tiden jag åt och det var en speciell film får jag säga!

Nä nu ska jag minsann ta och käka en apelsin! Mums



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0