Do it whit passion or not at all

Nu är det dags för skola igen och det knyter sig i mitt bröst, jag är så glad och tacksam över att jag får en möjlighet att gå i skolan och få en utbildning men det är någonting som inte känns rätt

Visst jag älskar att vara med barnen de är underbara och tänker på ett så lekfullt sätt, jag älskar att höra deras tanke och all säger att jag passar så bra som fritidspedagog men det är någonting i mig som tar emot, visst denna utbildningen kanske är perfekt för mig och det kanske är precis det jag ska syssla med i framtiden men just nu känns det inte rätt, jag tror att jag behöver en paus från skolan! När jag jobbade i somras gjorde jag det med passion, vist jag stod och kantade skåpdelar men när jag gick hem där ifrån längtade jag till att få ställa mig där morgonen efter, jag älskade mitt jobb, jag älskar inte min utbildning och känner bara att jag skulle behöva ta ett steg tillbaka och prova på att jobba ett tag

Några ser det som att ge upp om jag hoppar av men jag vet inte om det kanske är så att jag ger upp om jag fortsätter med någonting som jag inte brinner för just nu.. Jag ska i alla fall försöka klara av denna terminen och försöka planera vad jag vill göra sen, jag har några planer men nu har jag en partner som jag måste ta hänsyn till och diskutera sådana här saker med

Nu kommer kanske den negativa energin tillbaka och det vill jag inte! Var ute och gick en runda med Nathalie precis och det var så skönt att bara umgås lite, jag har varit i min bubbla så länge att jag stött bort mina underbara vänner och det vill jag inte göra igen, jag har även stängt ute träningen men så skönt det är att röra på sig så kläderna blir fuktiga av svett!! Jaja massor av tankar haha förlåt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0