la påsk

Hej hej! 

Det var ett tag sen jag uppdaterade här, har haft mycket att göra, speciellt nu i Påsk!
 
Påskledigheten har bestått av 30 minuters jobb (Jag var bokad men många anmälde sig lediga och sjuka så jag nehövdes inte), en lång tågresa upp till kusinen med familj där det blev djur och bebismys för hela slanten, påskmiddag hos svärföräldrarna och hela syskonskaran, gäster och spelkväll, skogspromenad med mormor och mamma.
 
Mysig och händelserik påsk helt enkelt! någonting som mer hände under påsken var ju att vi ställde fram klockan och jag bruukar aldrig märka det men de gjorde jag i år, kände mig så stressad när det känsdes som att en timme försvann! Det blev även kaos i går när jag skulle till skolan, mina digitala klockor på rummet har stått på sommartid hela året så jag har alltid räknat en timme bak, vilket jag även gjorde igår fastän klockorna gick rätt så jag blev lite sen haha.
 
 
I lördags valde jag att ta på mig min nya "jacka" som jag fick i 20 års present och mina nya fina skor!
Jag var inte ute mer än mellan hus och bil men stod ute och väntade på jerker och det var faktiskt inte så kallt förutom sent på natten när vi gick och tände ett ljus hos morfar, då fick det bli dunjacka utan på. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0