de där dagarna

Två timmar. Två timmar av lyssnande. Lyssnande på låten som betyder så mycket. Den mamma och Petra sjunger för morfar. Den som spelades på hans begravning. Samma låt på repit i två timmar. Medan tårarna forsade ner för kinderna och alla känslor som skakade om kroppen. Sorjen, saknade, glädjen, kärleken, tacksamheten, ilskan. Allt på en och samma gång. Jag har försökt hålla imot, jag har försökt att fly när jag kännt att det är nära för det är för mycket för mig att hantera. Jag vet inte hur jag ska göra så jag har sprungit, men idag orkade jag inte springa mer, jag blev träffad, hårt, jag blev slagen av en känslostorm och rusar genom hela kroppen, skakar om varenda centimeter av min kropp, kryper ut som tårar genom ögonen och som gör mig yr och suger musten ur mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0