Från ett djur till ett annat

Igår spänderade jag och Jerker största delen av dagen med att leka med Wilma, gick till och med in i djuraffären för att köpa godis till henne, och där kunde jag ju inte låta bli att gå och kolla på gnagarna och fastnade direkt för en liten charmörska som tittade på mig med snälla ögon.

Gick hem och gav Wilma godis, hon tog en  godis pinne och utan att spaka på den gick hon och grävde ner den i sängen. Jag kunde inte släppa den lilla bruna dvärgväduren helt så skrev sms till mina föräldrar att jag sett henne och skojade att vi kunde köpa henne, låtsadstjatade lite till men släppte det ganska snabbt när de sa nej.

Gick ut och träffade matilda och vi snackade en massa och kom bland annat in på djur och hur mycket glädje det ger och att vi saknar de vi haft. När jag kom hem kallade pappa in mig i köket och sa att jag fick köpa kaninen om jag betalade allting själv och ja som en sexåring på Julafton sprang jag runt den kvällen, nervös, kunde inte somna och vaknade tidigt i morse, ner med buren från vinden som tillhört min älskade smulan♥ som jag saknar nått enormt.

Hur som helst sprang runt och städade och plockade undan i morse och duschade sen bar det av till Djuraffären som öppnar kl:10.00, små fnissande gick jag in samtidigs som biträdet öppnade dörrarna, fram till burarna och jag trodde jag skulle börja gråta, hon var inte där, stod kvar lite snopet men då får jerker syn på henne högt upp på en liten balkong i buren satt hon och spanade. 15 minuter senare var vi hemma med en kanin, en pse mat, en påse hö, en påse spån, en saltsten, en tuggsten och en vattenflaska och vi bara okej jäklar vad fort det gick haha.

Denan dagen har gått åt till lilla Snäckan, hon är så nyfiken och har varit på upptäktsfärd mest hela dagen, med en liten tupplur och matpaus. Lite mys han det också bli innan vi skulle göra mat.

Nu ligger hon helt utslagen i buren haha sötnos:*

Samtidigt som jag är så glad över Nelly Brownie ( ja jerker vill att hon ska heta brownie och jag och mamma gilllde Nelly så det fick bli både och) så blir jag ändå nostalgisk och tänker på hur det var när smulan kom till oss för så många år sen och den tiden vi hade tillsammans, komemr alltid att älska henne♥, och som jag och matilda sa igår kan man nog aldrig förstå kärleken till djuren om man inte själv haft ett♥.

Tänk ändå att bara för att vi skulle handla godis till Wilma fick vi hem en underbar liten kanin (där av rubriken)




Det första och roligaste hon hittade var sopkvasten



Vaknade till detta och blev livrädd när jag såg att buren var öppen och först inte såg någon kanin i men jo hon ligger ihop kurad. Såhär låg dem två och sov i 1,5h haha ♥




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0