Balklänning

Vi fick som uppmaning av vår historia-lärare att fråga våra far och mor föräldrar om de minns någonting från andra världskriget och det gjorde jag idag när vi var hos farmor och farfar, de var små och mindes inte mycket men jag fick se såna här kupponger som man fick till att hämta ut mat och sånt.

I samma mapp som kupongerna fanns hade farmor även foton, vilket ledde till att pappa och farfar hämtade fotoalbum från källaren och alla satt och tittade i dem.

Sen blev det hem och käka lunch och sen hem till Mormor och Morfar haha har gjort mycket idag och ätit riktigt mycket kakor så är riktigt aggresiv haha blir det av socker :P

Sitter och smällter kvällsmaten nu, får se om det blir en joggingrunda med lillebror sen eller om det blir en lugn kväll med plugg.

Jag är helt taggad på studenten och balen och sånt och jag har en bild i huvudet på hur jag vill att min klänning ska se ut. Jag kunde inte bestämma om jag vill ha kort eller lång och har tänkt för och nackdelar ett tag men se kom jag på att jag sett min drömklänning ...



Letade läng på Kenzas blogg där jag viste att jag sett den...
Jag hade gärna haft någonting liknande i röd/mörkröd/blå eller mörkblå.
Kanske även olika nyanser av lila. haha men jag vill ha en som är lång bak och kort fram för jag tycker att långa klänningar passar bäst till baler MEN jag är rädd att trampa på den så då hade ju en som är kort där framme passat helt perfekt haha. ja jag gjorde en kort historia lång!

Kanske borde försöka matcha klänningen men en snygg och vältränad kropp också ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0