Långt inlägg!

Hej igen !

Detta kan bli ett långt inlägg för jag vet inte riktigt hur jag ska börja det...

Jag skulle ju skriva om mallorca och Mallorca är underbart, stränderna är så sjukt fina och havet är inte ens kallt fastän man legat och solat hela dagen och går i så visst det svalkar lite men det är inte kallt !

Vi bestämde oss för att cykla in till Alcudia och lyckas naturligtvis pricka in de två varmaste dagarna att göra detta! Första gången gick vi runt i staden och kollade i affärer och vi cyklade även till den "gamla staden", där hade precis varit marknad så hela staden var full av skräp ! Sen var där skyltar på flera ställen att man inte fick lov att spela fotboll ?



Andra gången vi cyklade in till staden var för att köpa present till Jerker, ett läderarmband som jag hittat, och en Duff öl!

De serverade Kanin på nästan varenda resturange som vi åt på och jag mådde så dåligt av att se det varje gång så numera äter jag typ inte kött, jag är absolut inte vegeterian för jag käkar fisk och möjligtvis kyckling men annat kött undviker jag gärna.

Sen hände en lite spännande sak! Jag sitter ner i sängen och läser när jag hör en rejäl smäll, håller andan två sekunder men ingen reagerar så jag fortsätter läsa, sen hör jag hur mamma skriker "Hjääälp Patrik patrik Hjäääääp" från toaletten och jag rusar ut till pappa och Jonathan som sitter på balkongen (Jag kan spela upp denna scenen i huvudet om och om igen)  och säger "Pappa mamma kallar på dig!" han bara tittar på mig och rör sig inte så jag tittar på honom och höjer rösten panikslagen som jag var och säger "Pappa mamma SKRIKER på dig" då flyger han upp från stolen och springer in till mamma ( under de här få sekunderna som detta händer så lyckas jag spela upp bilder i huvudet att mamma har trillat i duschen och inte kan resa sig, och mitt hjärta slår i 190) Sen kommer vi till toaletten och då har som tur är "bara" duschdörren trillat av så mamma står med den i nävarna och det är glas över allt. När vi fått bort dörren så får vi säga till personalen och sånt och då börjar jag nästan gråta för jag var så rädd jag kanske grät det mins jag inte. Vi får en stor fruktkorg av hotellet och de ber om ursäkt för att det hände och hon pussar mamma på kinderna. Sen när det är uppstädat och sånt så ska jag kissa och naturligtvis så har det hamnat fullt med småsmå glasbitar på toaletsitsen så jag får glassplitter i röven eller ja inte i röven men ni fattar jag sätter mig på det och det gjorde ont ;)


Den första bilden är på hur duschen såg ut när vi kom och den andra är tagen efter att de satt upp ett drapperi och den tredje är då på fruktskålen.

Den andra såhär "händelsen" som var speciell var en lite molning dag. Jag och min käre bror hade spelat biljard och vi tänkte ta ett dopp i poolen innan vi skulle gå upp, vi dyker och vi plaskar och sen tar han tag i mig och slänger i mig i vattnet och jag river mig på sidan av magen med min tumnagel, och då ska han på och peta och säga "var det här var det här" Vi är fortfarande i vattnet och jag tror liksom bara att det är en lite skråma typ två cm men NÄ det är ju lite störe än så och det blöder så vi går upp på rummet för att skölja av det men det finns inget vatten i kranarna så jag får sitta med min klänning på såret så den blir blodig.   



Det var ju inte värsta köttsåret eller så men hur lyckas man göra detta med en fucking tumnagel!?

Jaja det var väll det, kommer inte på någonting mer just nu kanske sen och jag kommer antagligen lägga upp fler bilder från mallorca lite då och då, jag vill tillbaka dit !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0