Dansa barfota i vattnet en ljummen sommarkväll

Vad härligt det hade varit! Längtar tillbaka till Mallorca och joggingrundan på stranden, det går inte att beskriva den härliga känslan som fyllde kropp och själ när det salta vattnet skvätte kring benen och sanden masserade undersidan av foten älska det !

Idag tog jag en liten sväng om med mitt wii, snacka om otränad när jag får träningsvärk i armarna under tiden som jag spelar/dansar.

Har även mätt mig och vägt mig...gjorde samma sak för ungefär ett år sen (den 17 Augusti) och sen dess har jag gått upp ca:6 kg och 18.5 cm SJUKT !

trodde visserligen att det var mer men har förlorat all min muskelvikt haha ;)

Men jag känner mig taggad nu på att träna, prova på olika träningsformer och hitta det som passar mig ! Jag vill verkligen vara stolt över min kropp när jag om tio månader springer runt och sjunger " för vi har tagit studenten..."

mitt mål är att gå ner fem kg till jul, eller jag vill egentligen inte räkna kilo utan jag vill helt enkelt trivas med min kropp men för att ha ett mål så säger jag fem kg, jag vill även kunna göra 20 riktiga armhävningar haha och springa fem km utan att stanna. Det är mina träningsmål och självklar träna regelbundet och ha askul!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sarapatriicia

Jag heter Sara och är en 24 årig tjej från en liten by i Skåne. Jag är utbildad lärare i fritidshem med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk F-6. Jag har världens bästa jobb men är för tillfället mammaledig för att vara hemma med vår älskade son som föddes i oktober 2016. Jag är gift med min ungdomskärlek och vi har precis flyttat in i vårt efterlängtade hus. Jag älskar att laga mat och röra på mig. I denna blogg får du läsa om min vardag, mina tankar, livet som mamma, fru och lärare samt om goda recept och fysisk aktivitet.

RSS 2.0